بازدید: 128 بازدید

شرایط جدید دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 1402

شرایط سن و تراز دانشگاه فرهنگیان در کنکور انسانی 1402

شرایط جدید دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 1402
شرایط جدید دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 1402

⭕️صحبت های مهم ریاست دانشگاه فرهنگیان با خبرگزاری ایسنا درباره نحوه جذب و سن ورود به دانشگاه فرهنگیان: 👇👇

❌اعلام سن پذیرش دانشجومعلمان در دوره کارشناسی

🔸سن قانونی پذیرش دانشجومعلم در مقطع کارشناسی مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ۲۲ سال است که یک زمانی به ۲۴ سال افزایش یافته ولی حالا روی ۲۲ بماند یا ۲۴ منوط به تصمیم وزارت آموزش و پرورش است.


حداقل معدل و تراز برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تغییر میکند!!!!

🔹کف تراز سال آینده ۷۰۰۰ خواهد بود و ۵۰۰ نمره اضافه شده !!

🔸و معدل باید برای گروه علوم انسانی حداقل ۱۵ و برای گروه ریاضی، فنی و تجربی حداقل ۱۴ باشد.

دبیری ها مهر و ابتدایی ها بهمن وارد دانشگاه میشوند!!!

🔸سختگیرانه‌تر شدن گزینش معلمانِ آینده

[feed url=”https://vsalkonkor.ir/feed/” number=”5″]

صحرایی با بیان اینکه مصوبه دیگر اصلاح شیوه های جذب و گزینش دانشجومعلمان است گفت: به این ترتیب از سال آینده دانشجومعلمان در دو مرحله وارد دانشگاه خواهند شد؛ یک گروه در مهر (دبیری متوسطه اول و دوم) و گروه کثیری (از جمله معلمان ابتدایی) در بهمن وارد دانشگاه می‌شوند.

❌مصاحبه عمومی و علمی در سال آینده ۳۰ درصد از نمره کل را به خود اختصاص می‌دهد و گزینش مستمر در طول تحصیل اتفاق خواهد افتاد.


– شرط سنی دانشگاه فرهنگیان کنکور ۱۴۰۱1402

شرط سنی یکی از شرایط مهم این دانشگاه است افرادی که سن آنان از زمان اعلام شده در دفترچه ی انتخاب رشته اعلام می شود به هیچ عنوان حتی برای مصاحبه دعوت نماید. تا سال 92 شرط سنی دانشگاه فرهنگیان سال  24 سال تمام بود، اما پس از آن با تغییر شرط سنی از 24 به 22 تغییر یافت و مجددا با درخواست فراوان برای کنکور 99 و 1400 شرط سنی 24 سال قید شد.

دانشگاه فرهنگیان شرط سنی کنکور 1402 را بدون تغییر اعلام کرده و همان حداکثر سن 24 سال یعنی متولدین 1/7/1378 می توانند در این دانشگاه پذیرش شوند.


2023-01-18

توضیحات این قسمت به بعد مربوط به دفترچه 1400 می باشد، که پس از انتشار دفترچه 1402 مجددا بروز می شود

– شرایط اختصاصی پذیرش و ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کنکور 1401 :

١- کسب حداقل نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر (در زیر گروه مربوط جهت مجاز شدن برای انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط در آزمون سراسری خواهد بود.

2- داشتن هیچ گونه رابطه استخدامی با تعهد خدمت دائم یا موقت به نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی، از آغاز تا پایان دوره تحصیل در دانشگاه.

۳- با توجه به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۱۸۲۱، داشتن حداقل معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه دوم (معدل سه پایه اول، دوم و سوم ) برای پذیرش دانشجو، ملاک عمل خواهد بود.

تبصرہ: حداقل معدل کل، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد داشت.


۴- با رعایت ماده ۴۲ و ۴۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، داشتن حداکثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ( ۱۳۷6/ ۷ / 1 به بعد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی الزامی می باشد؛(سن نهایی را در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته باید مشاهده کرد)

تبصره ۱: محاسبه سن هر داوطلب با توجه به مندرجات اصل شناسنامه ای است که به استناد آن در آزمون ورودی ثبت نام می کند، بنابراین تغییراتی که پس از ثبت نام در آزمون، در مدارک هویتی، به ویژه تاریخ تولد داوطلب به وجود آمده باشد معتبر نیست و در صورت پذیرفته شدن در آزمون، در هر مرحله ای، قبولی وی لغو خواهد شد.

تبصره ۲: انجام خدمت سربازی و یا سوابق کاری و موارد دیگر، تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب افزوده نمی شود.

تبصره ۳: حداکثر سن ورود به دانشگاه های مزبور، تحت هر شرایحلی تغییر نخواهد داشت.

5- بومی بودن داوطلب در هریک از کد رشته ی محل های اعلام شده از سوی آموزش وپرورش


– شرایط معاینه پزشکی و آمادگی جسمانی دانشگاه فرهگیان کنکور 1402

1- برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام و خليفه معلمی به استناد استناد بند (ز) ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه اجرایی ماده مزبور تصویب نامه شماره ۸۸۳۸۳۴۴۱۷۸- ۲۳/ ۴ /۱۳۸۹ هیأت دولت و با توجه به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری (موضوع دادنامه شماره ۱۳۱۲ مورخ ۱۳۹۷ / ۵ / ۹ )، با تأیید پزشک معتمد واجد شرایط آموزش و پرورش با ملاک ها و معیارهای ذیل الزامی است:

1- توانایی و مهارت گفتاری (توانایی رعایت مخارج تمام حروف و ادای کلمات و عبارات، به طور کامل و صحیح و نداشتن لکنت زبان به هر میزان)

2- قدرت بینایی: قدرت بینایی(قدرت دید هر چشم حداقل پنج دهم یا هر دو چشم بدون عینک و لنز، (حداقل ده بیستم) و نداشتن کوررنگی و انحراف چشم) تبصره: پس از اصلاح با عینک و لنز، داشتن دید ۱۰/ ۱۰ هر چشم و داشتن دید حداقل 16/20 در دو چشم، الزامی می باشد، هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هردوچشم؛ ‘ دوربینی غیر قابل درمان ونيستاگموس شدید هردو چشم؛ • ضایعات وسیع، شدید و غیر قابل درمان در هردو قرنیه؛ : کور رنگی برای رشته های آموزش ابتدایی و رشته های گروه هنر و رشته هایی که شناخت رنگ وطیف نوری در آن ها ضروری می باشد، ممنوع بوده و در | و بقیه رشته ها بلامانع است)؛ .نابینایی در یک چشم.

3- قدرت شنوایی: توانایی شنیدن صداها و اصوات معمولی، نداشتن نقص شنوایی، کم شنوایی داوطلب نباید بیش از ۳۰ دسی بل باشد)

4- قد، وزن: – با توجه به مقتضیات هر استان و متناسب با وظایف شغل معلمی به تشخیص اداره کل آموزش وپرورش استان مربوط، طبق ضوابط و مقررات که در مرحله مصاحبه تخصصی و انجام معاینات پزشکی، مورد سنجش قرار می گیرد. – حداقل قد لازم برای داوطلبان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، مطابق ضوابط مربوط به داوطلبان ورود به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی می باشد.

به طور مشخص در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سال های قبل عددی برای قد و یا وزن ذکر نشده و بیشتر مبنا بر تناسب اندامی وزن و قد قرار داده شد،ولی صرفا جهت کنجکاوی شما داوطلبان می توان گفت که برای سال های قبل از 96 عدد 160 برای قد آقایان و عدد 155 برای خانم ها ذکر شده بود.


5- تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اندام ها و نداشتن کراهت منظر در اثر سوختگی، سوانح با دیگر عوامل در صورت با قسمت های خلاهری و نمایان بدن

6- نداشتن نقص عضو مشهود و موثر درانجام وظایف حرفه ای معلمی براساس تشخیص پزشک معتمد واجد شرایط .

7- عدم ابتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج از قبیل دیابت- سیروز کبدی – آسم- نارسایی کلیه بیماری های قلبی- اسکروز آن پلاک- پارکینسون و بیماری های خونی نظیر لوسمی – کم خونی شدید مقاوم به درمان، تالاسمی ماژور و هرنوع بیماری شناخته شده موثر درانجام وظایف معلمی به تشخیص پزشک معتمد واجد شرایط .

8 ) سایر موارد : بیماریهای که براساس تشخیص پزشک متعمد آموزش وپرورش مانع انجام وظایف حرفه ای باشد

9- احراز سلامت روانی براساس نظر روان شناس متخصص ومتعمد آموزش وپرورش دارای نظام روان شناسی از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران )


مشاور کنکور انسانی

پیج اینستاگرام مشاوره انسانی
پیج اینستاگرام وصال کنکور