بازدید: 108 بازدید

انتخاب رشته و قبولی کنکور 1401 دانشگاه فرهنگیان

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور انسانی ۱۴۰۱

کنکور انسانی 1401 به علت قبولی در رشته های حقوق و روانشناسی و دانشگاه فرهنگیان و … همیشه با استقبال خوبی از سمت داوطلبای کنکور همراهه. انواع رشته های روانشناسی و حقوق و حسابداری و … که از پر طرفدارترین رشته هاس و تعداد زیادی از حرفه های مهم دنیا زیر شاخه رشته انسانی هستن. برای اینکه بعد از کنکور به اصطلاح تکلیف داوطلب مشخص بشه و داوطلب بدونه که باید برای انتخاب کدوم دانشگاه و چه رشته ای اقدام کنه، خوندن این دفترچه الزامیه.

دفترچه شماره دو کنکور انسانی 1401 ویژه دانشگاه فرهنگیان چند روز بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور در سایت سنجش منتشر میشه. سال گذشته این دفترچه با توجه به زمان برگزاری این کنکور در مرداد ماه 1400 منتشر شد، اما برای امسال دفترچه انتخاب رشته انسانی 1401 هنوز منتشر نشده که پیش بینی می کنیم، دفترچه کنکور امسال مثل پارسال در مرداد ماه منتشر بشه.

 

انتخاب رشته و قبولی کنکور 1401 دانشگاه فرهنگیان
انتخاب رشته و قبولی کنکور 1401 دانشگاه فرهنگیان

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۱ هنوز منتشر نشده. در صورت فعال شدن لینک دانلود دفترچه، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم

 

داوطلبایی که تمایل دارن اطلاعات بیشتری درباره انتخاب رشته برای کنکور انسانی داشته باشن، می تونن مقاله زیر رو که در این باره نوشته شده، مطالعه کنن.

 

مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ انسانی

دانش آموزان کنکوری 1401 باید توجه کننند که در شاخه نظر یعنی رشته های :

در انتخاب رشته کنکور  1401 انسانی ویژه دانشگاه فرهنگیان باید دقت کنید :
زیر گروه اول انتخاب رشته کنکور انسانی شامل رشته های زیر است:

رشته ریاضی
رشته قبولیزیرگروه
آموزش ابتدایی1
تربیت بدنی1
دبیری ریاضی1
دبیری فیزیک1
کودکان استثنایی1
رشته تجربی
رشته قبولیزیرگروه
آموزش ابتدایی1
تربیت بدنی5
دبیری زیست1
دبیری شیمی2
کودکان استثنایی1
رشته انسانی
رشته قبولیزیرگروه
آموزش ابتدایی5
تربیت بدنی5
دبیری ادبیات1
دبیری الهیات1
دبیری عربی1
دبیری اجتماعی2
دبیری تاریخ4
دبیری جغرافیا4
دبیری مشاوره5
کودکان استثنایی5
انتخاب رشته تخصصی دانشگاه فرهنگیان
انتخاب رشته کنکور 1401 انسانی ویژه قبولی دانشگاه فرهنگیان

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1401

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همزمان با برگزاری این فرآیند برای سایر دانشگاه های سراسری صورت می پذیرد. هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، اطلاعیه ای شامل زمان و نحوه انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و داوطلبان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید همچون دیگر متقاضیان، کد رشته های مورد نظر خود را در سامانه مذکور ثبت نمایند.

در حال حاضر بازه زمانی دقیق شروع فرآیند انتخاب رشته برای سال 1401 اعلام نگردیده است اما مطابق جدول زمانی موجود در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری1401 مهلت در نظر گرفته شده برای آن در اوایل مرداد ماه می باشد که حدود یک ماه پس از زمان برگزاری کنکور سراسری است.

 


[button color=”red” size=”small” link=”https://www.instagram.com/vsal.konkor/” icon=”” target=”false”]انتخاب رشته تضمینی قبولی دانشگاه فرهنگیانن[/button]

 

 راهنمای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان سال 1401

برخی بر این باورند که انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان جدا از فرآیند انتخاب رشته سایر دانشگاه ها است و یا نیاز به ثبت نام مجزایی دارد ؛ در حالی که این گونه نیست. علاقه مندان به دانشگاه فرهنگیان مانند تمامی داوطلبان آزمون سراسری در کنکور شرکت می کنند و هنگام انتخاب رشته آزمون سراسری می توانند کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را نیز انتخاب نمایند.

 

شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

داوطلبانی که می خواهند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند و به ادامه تحصیل بپردازند می بایست برخی شرایط را دارا باشند. البته برخی از مواردی که در ادامه بیان می شوند ، هنگام ثبت نام آزمون سراسری باید در نظر گرفته شوند. چرا که در غیر این صورت ، از ادامه سایر مراحل پذیرش داوطلب در دانشگاه فرهنگیان جلوگیری می گردد.

  • داوطلبان علاوه بر این که باید مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شوند ، لازم است که علاقه مندی خود را از طریق خرید کارت اعتباری مربوطه اعلام کنند.
  • پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی پذیری می باشد.
  • یکی از شروط مجاز شدن به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ، داشتن تراز 6500 و بالاتر در گروه آزمایشی مربوطه است.
  • داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان که رشته یا رشته هایی از آن را در انتخاب های خود جای دهند، در صورت داشتن شرایط لازم ، به ترتیب اولویت و به اندازه دو برابر ظرفیت پذیرش دانشگاه ، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به آموزش و پرورش برای حضور در مصاحبه تخصصی معرفی می شوند.
  • دعون شدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به معنای پذیرش نهایی نمی باشد.
  • حداقل معدل علاقه مندان باید 14 باشد.
  • پس از این که داوطلبان در مصاحبه تخصصی نیز مورد تایید آموزش و پرورش قرار گیرند، سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس قوانین بومی پذیری کد رشته محل مورد نظر و نمره کل نهایی داوطلبان در زیرگروه و گروه های آزمایشی مربوطه، گزینش نهایی را انجام می دهد. در واقع می توان گفت کسب موفقیت در جلسه مصاحبه حضوری نیز نمی تواند قبولی قطعی داوطلبی را تضمین کند.
  • داشتن نمره کل نهایی بالاتر برای هر داوطلب در زیرگروه آزمایشی مربوطه در مقایسه با دیگر متقاضیان کد رشته محل انتخابی و نیز برخورداری از شرایط و قوانین آموزش و پرورش، لازم است.

نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

نحوه انتخاب رشته در دانشگاه تربیت معلم بر دعوت به مصاحبه داوطلب تاثیر به سزایی دارد. متقاضیان برای انتخاب دانشگاه فرهنگیان می بایست انتخاب رشته محل های خود را بر حسب علاقه مندی و به ترتیب الویت انجام دهند زیرا دعوت داوطلب به مصاحبه نیازمند الویت بندی انتخاب های داوطلب براساس ظرفیت پذیرش و حد نصاب لازم می باشد.بر طبق این موضوع آن دسته از داوطلبانی که رشته محل های دیگری را قبل از رشته محل های دانشگاه تربیت معلم انتخاب کرده و اولویت قرار دهند امکان دارد دعوت به مصاحبه نشوند در صورتیکه اگر داوطلب بر اساس اولویت بندی دانشگاه تربیت معلم را انتخاب می کرد به مصاحبه دعوت می گشت .مواردی که در جلسه مصاحبه مد نظر می باشد بررسی سلامت جسمی و روانی داوطلب می باشد .

از جمله این موارد بررسی سلامت گفتاری ،قدرت بینایی،قدرت شنوایی ،قد و وزن مناسب ،نداشتن بیماری های صعب العلاج و مزمن ،برخورداری از قدرت تعامل با افراد و داشتن علاقه و انگیزه و شان معامی و پایبندی به قرآن و احکام دینی  در داوطلب می باشد

 

شرایط اختصاصی انتخاب رشته فرهنگیان ویژه کنکور 1401 انسانی

  • داشتن حداکثر سن 22 سال تمام برای متقاضی
  • داشتن توانایی بالا در علوم فناوری اطلاعات و مهارت های پایه
  • به دست آوردن حداقل نمره قبولی در نظر گرفته شده (6500)
  • داشتن حسن شهرت، عامل بودن به رفتار نیکو و اخلاق متناسب با جایگاه و شأن شغل معلمی
  • داشتن انگیزه، علاقه و استعداد معلمی
  • برخورداری از حداقل معدل کل 15 در دوره دوم متوسطه

 

دانش آموز عزیز برای انتخاب رشته رایگان کنکور 1401 رشته انسانی و قبولی دانشگاه فرهنگیان به دایرکت اینستاگرام وصال کنکور پیام دهید

آدرس پیج ویژه انتخاب رشته کنکور 1401 انسانی و قبولی دانشگاه فرهنگیان

https://www.instagram.com/vsal.konkor/