بازدید: 117 بازدید

علائم افسردگی فصلی دانش آموزان دوران کنکور

♻️ این روزا تو پست های مختلف کنکوری که می گردم می‌بینم دانش آموزا میگن تا الان می‌خواستم شروع کنم برای کنکور 1403 بخونم ولی الان دیگه حسش نیست .
کسل و بی انگیزه م..

♻️ ببینید بچه های عزیز کسلی و بی انگیزه بودن تو دوران کنکور 1402می تونه علت های مختلفی داشته باشه مثل:
1- برنامه روزانه نادرست
2- خونواده ‼️
3- نداشتن هدف
4-  داشتن بیماری مثل کم خونی و..
5- افسردگی فصلی
♻️ من فقط درمورد افسردگی فصلی اینجا چند کلمه صحبت کردم و راه حلش رو گفتم که با بیرون ارتباط قوی برقرار کنید. 🤹‍♂

افسردگی فصلی چیست؟ افسردگی فصلی نوعی از افسردگی است که در آن فرد در اکثر روزهای سال از شرایط روحی نرمالی برخوردار است و فقط در بعضی فصل‌ها دچار علائم افسردگی می‌شود. این نوع از افسردگی شیوعشان بیشتر در پاییز و زمستان است؛ به همین دلیل به افسردگی زمستانی مشهورند. این نوع افسردگی به‌طور معمول در اواخر پاییز و اوایل زمستان شروع می‌شود و با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان از بین می‌رود. البته افسردگی فصلی در ماه‌های تابستانی نیز ممکن است رخ دهد، اما شیوع آن کمتر از ماه‌های سرد است.   کدام افراد بیشتر دچار افسردگی فصلی می‌شوند؟ هرکسی ممکن است دچار افسردگی فصلی شود اما این اتفاق بیشتر در این افراد شایع است: خانم‌ها؛ افرادی که دور از خط استوا و جایی که زمان روشنایی در فصل زمستان بسیار اندک است، زندگی می‌کنند؛ افراد در سنین ۱۵ تا ۵۵ سالگی؛ آنهایی که یکی از بستگان نزدیکشان دچار افسردگی فصلی است.

از کجا بفهمید که به افسردگی فصلی مبتلا هستید؟

درمورد نشانه های خود با پزشکتان صحبت کنید. برخی از مشکلات دیگر علایم شبیه این اختلال را ایجاد می کند. مثلا برخی از ویروس ها، مشکل تیروئید یا قند خون پایین شما را بی حال و ضعیف می کند. کم خوابی، افزایش وزن و بدخلقی هم که از دیگر نشانه های این اختلال هستند ممکن است به خاطر مشکلات هورمونی باشد و به تغییرات فصلی ربطی نداشته باشد.

 

علاوه بر اختلال افسردگی فصلی در زمستان، نوع دیگر اختلال افسردگی فصلی وجود دارد که در تابستان رخ می دهد اما شیوع آن بسیار اندک است. علائم افسردگی فصلی در تابستان به شرح زیر است.

  • اضطراب و بی قراری
  • بی خوابی
  • کاهش اشتها و کاهش وزن
  • پرخاشگری و رفتار خشونت آمیز.

پیشنهاد می کنم این مقاله را هم مطالعه کنید: افسردگی چیست؟

 

درمان افسردگی فصلی: دارو درمانی

برخی از داروهای به افزایش تولید سروتونین در مغز کمک می کند و موجب بهبود خلق و خواب شما کمک می شود. این داروهای برخی عوارض جانبی از جمله خشکی دهان، تهوع، مشکلات خواب، سرگیجه، سردرد و مشکلات جنسی را ممکن است برای شما ایجاد کنند. میزان دارو در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است نیاز باشد داروهای مختلفی را امتحان کنید تا به نتیجه لازم برسید.

افسردگی فصلی دوران کنکور
توصیه های مشاور تخصصی رشته انسانی در مورد افسردگی فصلی

 

درمان افسردگی فصلی: نور درمانی

استفاده از برخی از لامپ ها می تواند جایگزینی برای نور خورشید که در طول ماه های زمستان کمتر می شود، باشد. این لامپ ها نوری 20 برابر بیشتر از لامپ های معمولی تولید می کنند. استفاده روزانه به مدت 20 الی 60 دقیقه در روز، می تواند علائم شما را بهبود بخشد.

درمان افسردگی فصلی: روان درمانی  

روان درمانگر می تواند به شما در شناخت الگوهای منفی تفکری که خلق شما را پایین می آورند، کمک کند. روانشناس به شما روش هایی برای فعالیت بیشتر و داشتن احساس بهتر آموزش می دهد و افکاری که موجب ایجاد احساس بد در شما می شود را اصلاح می کند.

[tie_slideshow]

[tie_slide] اسلاید 1 | محتوا شما [/tie_slide]

[tie_slide] اسلاید 2 | محتوا شما [/tie_slide]

[tie_slide] اسلاید 3 | محتوا شما [/tie_slide]

[/tie_slideshow]

[toggle title=”مشاور کنکور انسانی” state=”open”]وصال کنکور[/toggle]

وصال کنکور مشاور تخصصی رشته انسانی و توصیه های مهم آقای مشاور برای دانش آموزان در مورد افسردگی فصلی در دوران کنکور انسانی

 

[button color=”red” size=”big” link=”https://www.instagram.com/vsal.konkor/” icon=”” target=”false”]وصال کنکور مشاور تخصصی رشته انسانی در اینستاگرام[/button]

[tie_list type=”minus”][/tie_list]

#افسردگی #کنکور #افسردگی_کنکور #افسردگی_فصلی #برنامه #کرونا #کنکور1401 #انسانی #کنکور_انسانی #وصال_کنکور #کنکور_1401 #تجربی #یازدهم #دوازدهم_انسانی #کنکور_خارج #پاییز #بهار #ادبیات_کنکور #فارسی #نتیجه_کنکور #کارنامه_کنکور #مشاور_کنکور #مشاور_انگیزشی